Straight Pan Chassis ! CK780 SJ

Le forum des pistes Delta ( USA )
Répondre
Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Straight Pan Chassis ! CK780 SJ

Message par assocista » 27 Fév 2010, 11:30

Here is the spec of CK780 SJ in mid/70's.
FRP Chassis is used a straight one and looks more classique ! :D
Image
Image

ASSOCISTA :fete:


Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 27 Fév 2010, 12:58

Very very nice this will be my next project for sure :wink: , thank you for the shots :ok: :ok:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 27 Fév 2010, 13:04

Hi :) simonsg

Thanks for your comment :D
I am looking forward to seeing your new project :wink:

ASSOCISTA 8)

Avatar de l’utilisateur
Bullitwist
Elite
Elite
Messages : 2999
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : 13220 Châteauneuf les Martigues

Message par Bullitwist » 27 Fév 2010, 15:50

Very beautiful "R/C Racing Car American Style" :D :D , the best one :ok: .
Jean-Michel CLAUDEL (licence n° 373)
Ingénieur Arts et Métiers promo AIX 1967
1er pratiquant de la voiture R/C en France (1970)
1er Vice-Président FFMARC responsable TT (1979)
Inventeur du BULLIT (1979), du DFR Rally-Cross (1980) et du TWIST (1983).

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4135
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 27 Fév 2010, 17:41

Dream of many us, is to have one of it !!! :ok: :ok:
But me I prefer Condor !! :lol: :lol: :lol:
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4135
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 27 Fév 2010, 17:45

assocista a écrit :Hi :) simonsg

Thanks for your comment :D
I am looking forward to seeing your new project :wink:

ASSOCISTA 8)
Simonsg is our Assocista !! Go Simon !! Go ! :ok: :arrow: :evil:
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 28 Fév 2010, 00:05

Bulltwist & denislamalice Mant thanks for your comment :D

Attached are photos from the magazine 1979(Mid west series U.S.A)
Above is CK780 SJ and below is the proto type of 1:8 scale EP car.
Image
Image

ASSOCISTA :wink:

Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 28 Fév 2010, 08:29

here are specific parts from CK790E kit :
I do not built electric car this because I use the parts of this kit to assemble a CK800

Image

Many thanks for your photo Assocista !! :D

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 28 Fév 2010, 08:58

Hi :D MK4
CK800 is much nicer than EP :wink:
Pls post after completed CK800 :fete:

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4135
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 10:14

C'est fou ce que tu peux avoir MK4 !!! Et en tous cas très étonnant !! :ok: :bravo: :bravo:
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 28 Fév 2010, 10:41

je triche tout n'est pas a moi , il y a un autre collectionneur dans l' ombre :D 8) :hs:

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4135
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 10:53

Oui mais qd tu dis que tu ne veut monter ce kit pour préserver une mécanique de thermique, ce n'est pas un autre qui s'exprime !! :lol: :lol:
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 28 Fév 2010, 11:00

juste un coup de pot ! j'ai acheté une electrique pour pouvoir monter une thermique.mais elle n'est pas fini :D je l' amenerai à beaumont .

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4135
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 11:05

Je pense que l'électrique est encore plus rare !!! Il s'agissait d'un prototype !!
A l'heure ou tout lemonde en piste se met au brushless c'est amusant !!! :ok:
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 28 Fév 2010, 12:40

Heu il est de quelle épaisseur le Chassis alu sur cette electrique :?: :?:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 28 Fév 2010, 13:18

It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 28 Fév 2010, 13:43

MK4 a écrit :It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:
simonsg It's quite lucky :bravo:

MK4 Following is Early production of CK800 SJ. Aturo drove it at ROAR '80.
Looks nice :fete:
Image

ASSOCISTA 8)

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 28 Fév 2010, 14:30

assocista a écrit :
MK4 a écrit :It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:
simonsg It's quite lucky :bravo:

MK4 Following is Early production of CK800 SJ. Aturo drove it at ROAR '80.
Looks nice :fete:
Image

ASSOCISTA 8)
Great Mitsu Tkx :wink: ,
a very interesting thing is that Arturo or Delta systemarically mount the Jhonson reservoir with the flat part facing up...on the contrary most of the Asso mount the v shaped part facing up, which by the way makes quick filling cap a lot more tricky to assemble / solder :ok:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 28 Fév 2010, 15:11

you right , I was surprise too , it's an upside down assembling compared to Associated assembling
I don't know why , according to me Delta type of assembling is more logical , fuel aspiration would be more easy ...

I'm currently assembling a johnson tank in Delta style , but I not yet find how to do inner tubbing ,a real mindstrom...

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 28 Fév 2010, 17:39

MK4 a écrit :you right , I was surprise too , it's an upside down assembling compared to Associated assembling
I don't know why , according to me Delta type of assembling is more logical , fuel aspiration would be more easy ...

I'm currently assembling a johnson tank in Delta style , but I not yet find how to do inner tubbing ,a real mindstrom...
The only reason to have it the asso's way is to lower the center of gravity of the chassi...
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 28 Fév 2010, 22:28

Actually DELTA spec is up side down compared with associated spec.
Associated spec is more easy to put a small fuel reservoir like photo.
DELTA spec is necessary to put such function inside of fuel tank.
It must be like a partition insteed of the small reservoir. :)
Image

ASSOCISTA :fete:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 28 Fév 2010, 22:41

Here is Ref, for DELTA spec which I made. :D
There are 3 pipes from inside of the tank.
One(outside) is for fuel pressure and the other 2 are as twin injector for DELTA Carb.
Image

assocista :wink:

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 01 Mars 2010, 09:03

assocista a écrit :Here is Ref, for DELTA spec which I made. :D
There are 3 pipes from inside of the tank.
One(outside) is for fuel pressure and the other 2 are as twin injector for DELTA Carb.
Image

assocista :wink:
Beautifull :!: :ok:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php


Répondre

Revenir vers « Pistes Delta »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 1 invité