Associated RC300 still under the restoration !

Le forum des pistes Associated ( USA )
Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Associated RC300 still under the restoration !

Message par assocista » 02 Mars 2010, 06:20

I am trying to restore this RC300 rigid spec from before and not completed yet right now :?
It must be spend time more maybe. But such restoration is a real pleasure 8)
The important thing is to enjoy the vintage life first :fete:
Image
Image

ASSOCISTA :P


Avatar de l’utilisateur
MK4
Elite
Elite
Messages : 1376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Toulon VAMP
Contact :

Message par MK4 » 02 Mars 2010, 06:31

amazing RC300 !!
does a special shape radio plate existing for such exhaust mount ?

run by an OPS ?

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 06:36

MK4 a écrit :amazing RC300 !!
does a special shape radio plate existing for such exhaust mount ?

run by an OPS ?
Bonjour MK4 :D
Exactly yes :!: It must be mounted a custom shape radio plate.
I have a plan to make assocista special by CFRP 8)

This motor is K&B late spec with 13mm crank shaft :D

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 06:43

I added the new page of "French Connexion" on my web site 8)
Please enjoy :wink:

http://web.mac.com/mits777/assocista/F-Connexion.html

ASSOCISTA

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4134
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 02 Mars 2010, 07:37

Hello Assocista, c'est amusant, j'ai le même projet !!! Mais pas la même voiture, ni votre savoir-faire, ou expérience !

Hello Assocista, it is amusing, I have the same plan!!! But not the same car, nor your know-how, or experience !
Image
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4134
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 02 Mars 2010, 07:40

And this carburator !!
Image
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 07:47

denislamalice a écrit :Hello Assocista, c'est amusant, j'ai le même projet !!! Mais pas la même voiture, ni votre savoir-faire, ou expérience !

Hello Assocista, it is amusing, I have the same plan!!! But not the same car, nor your know-how, or experience !
Image
Yeah~ :!: Denis
It's the same exhaust system.
There was noting a proper articles of radio plate for this kind of at that time.
We have to modify the proper one or make a custom plate by ourselves 8)
It must be so fun :wink:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 07:56

denislamalice a écrit :And this carburator !!
Image
Preston Carb is much rare in the market.
Your RC300 will look so nice !! :ok:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 08:57

Denis Just ref,for your rc300
Attached is the other RC300 which I have.
Radio plate(above photo) is made by FRP. I arrange it by my self.
and the reinforcement of Can Muff is necessary for more durability as attached(below photo)

Image
Image

Just try it !! :)

ASSOCISTA

garros
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 5104
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par garros » 02 Mars 2010, 09:08

tres jolie voiture ,en france il n y a a ma connaissance dans les années de gloires des asso aucune voiture préparée de la sorte ,il suffirai que denis demande des photos a jean pierre Lemaitre .a l époque c etait sortie de boite ,diiff options ,et basta .

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Re: ASSOCIATED RC300 still under the restoration !

Message par simonsg » 02 Mars 2010, 09:13

assocista a écrit :I am trying to restore this RC300 rigid spec from before and not completed yet right now :?
It must be spend time more maybe. But such restoration is a real pleasure 8)
The important thing is to enjoy the vintage life first :fete:
Image
Image

ASSOCISTA :P
Whaow I really like this set up, particularly the chassis shape, and that rigid reinforcement bar at the center...side can exhauxt is great fun too :ok: :)
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 09:26

garros a écrit :tres jolie voiture ,en france il n y a a ma connaissance dans les années de gloires des asso aucune voiture préparée de la sorte ,il suffirai que denis demande des photos a jean pierre Lemaitre .a l époque c etait sortie de boite ,diiff options ,et basta .
Hello Garros :D It's really pretty spec.
This spec was popular at the shift period from RC200 to RC300 in U.S.A.
This spec is one of my favorite in the vintage associated :wink:

Please enjoy it :!:

ASSOCISTA :fete:

garros
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 5104
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

rc 300 modernisée

Message par garros » 02 Mars 2010, 10:07

j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,

Image

Avatar de l’utilisateur
alf77
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 7251
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Re: rc 300 modernisée

Message par alf77 » 02 Mars 2010, 10:25

[quote="garros"]j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,

hello
8O y pete un plomb raymond :?: :lol:
a+
alain

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 02 Mars 2010, 10:33

Oooooh, It's nouveau classique :D
electric starting & RZ --- will be heads-up and fly on the back straight :o
Milled bearing block is interesting :ok:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Re: ASSOCIATED RC300 still under the restoration !

Message par assocista » 02 Mars 2010, 10:35

simonsg a écrit :
assocista a écrit :I am trying to restore this RC300 rigid spec from before and not completed yet right now :?
It must be spend time more maybe. But such restoration is a real pleasure 8)
The important thing is to enjoy the vintage life first :fete:
Image
Image

ASSOCISTA :P
Whaow I really like this set up, particularly the chassis shape, and that rigid reinforcement bar at the center...side can exhauxt is great fun too :ok: :)
Thanks,Simon :D
I would like to see your RC300 3p in coming,That's nice car,too :fete:

garros
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 5104
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Re: rc 300 modernisée

Message par garros » 02 Mars 2010, 11:32

alf77 a écrit :
garros a écrit :j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,

hello
8O y pete un plomb raymond :?: :lol:
a+
alain
moteur d origine ricaine ,cela devrait gazer ,bien sur aucun perçage ,donc retour a l origine sans probléme . :ok:

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 02 Mars 2010, 11:33

ha ha yep am working on it....just a litle too many project right now , I have works for 10 years :lol: :lol: :lol: :lol:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
lehornetvosgien
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 3376
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Re: rc 300 modernisée

Message par lehornetvosgien » 02 Mars 2010, 13:31

alf77 a écrit :
garros a écrit :j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,

hello
8O y pete un plomb raymond :?: :lol:
a+
alain
pareil...raymond...l'age te fait perdre la raison :mrgreen:
vive le hornet...pas folle la guêpe...

mani
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4191
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : Barcelona

Message par mani » 02 Mars 2010, 14:28

Moteur Traxxas 2,5 ou 3 cc, utilisé pour les monsters truck

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4134
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 02 Mars 2010, 20:59

Assocista, quel est le modèle de différentiel le plus ancien ? Avec billes ou avec pignons ? Quelle année ??

Please Assocista, what the most old differential? With spheres, or with gables? What year?? Thanks !!
I've this one !!


Elle est sale mais n'a jamais roulé malgré une platine très abimée !
It is dirty but has never rolled ! And the radio plate is bad !

Image
Image
Denis Sallé

garros
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 5104
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par garros » 02 Mars 2010, 21:29

denis a pignon bien sur ,thorp ,amps :)

Avatar de l’utilisateur
denislamalice
Champion du monde
Champion du monde
Messages : 4134
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par denislamalice » 02 Mars 2010, 22:00

Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
Denis Sallé

Avatar de l’utilisateur
simonsg
Elite
Elite
Messages : 2075
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00

Message par simonsg » 02 Mars 2010, 22:42

assocista a écrit :I added the new page of "French Connexion" on my web site 8)
Please enjoy :wink:

http://web.mac.com/mits777/assocista/F-Connexion.html

ASSOCISTA
Great Stuff thank you :wink: will you join the gang this year :?:
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 03 Mars 2010, 00:15

simonsg a écrit :
assocista a écrit :I added the new page of "French Connexion" on my web site 8)
Please enjoy :wink:

http://web.mac.com/mits777/assocista/F-Connexion.html

ASSOCISTA
Great Stuff thank you :wink: will you join the gang this year :?:
Hi simonsg :D
I would like to join the gung in near future.Thank you :wink:

ASSOCISTA :fete:

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 03 Mars 2010, 00:31

denislamalice a écrit :Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
denis
Following is some stuff of each diff.

For RC200 --- AMPS
Image
For RC500 --- Ball Diff
Image

For RC-1/2 --- Non diff
For RC100 --- ditto
For RC250/300 --- 2 kind of diff
*Gear diff is the same type as yours.Team associated has developed by themselves
Because AMPS one was too much cost.
*The other is ball diff. This diff was super functional

For Thorp diff: I guess that this one is oldest one in 1:8 scale gas

If these will be good ref, I am fine :wink:

ASSOCISTA :fete: [/img]
Dernière édition par assocista le 06 Mars 2010, 09:17, édité 1 fois.

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 03 Mars 2010, 00:32

Thorp diff
Image

ASSOCISTA

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 12 Août 2010, 05:39

Hello :) This is the final spec of this project.
I replace some parts for more modern looking. The rare side can muff will be used for the next project.

Detailes
*Front Chassis : Light weight & good balance shape. Hand made by assocista
*Rear Chassis : Custom anodizing Surface by the 3rd party in U.S.A
*Radio Plate : Take over from the collector B4
*Center Stabilizer : Machined Aluminum piece (Made in U.S.A)
*Ball Diff Unit
*Motor : K&B Hop Up Motor
* Pipe : IDP Custom


Image

Enjoy this RTR !

ASSOCISTA :)

Avatar de l’utilisateur
MF69
Expert*
Expert*
Messages : 325
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Localisation : (69) Oullins

Message par MF69 » 12 Août 2010, 10:46

denislamalice a écrit :Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
Bon, je m'y colle :roll: Denis prends des notes :ok:

RC1 -> 1970
RC100 -> 1975
RC200 -> 1978
RC300 -> 1979
RC500 -> 1983

La RC1 est l'oeuvre de Mike Morrisey, tandis que la RC100 est dessinée par Gene Husting
Associated demenage à Santa Ana en 71 pour fabriquer la RC100 et bizarement on ne la verra en course qu'a partir de 75 :?:

Pour les diff, en France les premiers modeles aperçu sur des Asso furent les AMPS ( JP Lemaitre dans sa periode RCCL :wink: )

@+ Michel
Le dinosaure de la voiture RC

Avatar de l’utilisateur
assocista
Expert**
Expert**
Messages : 552
Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
Contact :

Message par assocista » 12 Août 2010, 14:27

Hello MF69

Yeah~,Mike Morrissey was 1st designer of ASSOCIATED :ok:

Image

ASSOCISTA :fete:


Répondre

Revenir vers « Pistes Associated »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 2 invités