Kyosho Rc Motorbike from 1974, oldest RC Motorbike?

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Ascona1
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Kyosho Rc Motorbike from 1974, oldest RC Motorbike?

Message par Ascona1 » 24 Août 2008, 22:43

This is a very rare motorbike from 1974, i talk with friends and they told me it must be build by kyosho. On the main gear stands kyosho so i think they are right. In germany this bike was sold by Robbe, you can found it on the cataloge 1974 as new entry. The bike is very large and heavy, the lengh is 530mm, the high is 350mm and the weight 4,2 kg. The bike is powered by the recomend Enya 19V. This bike was very expensive in the past, the price was near 500,-DM ( 250,-€ ) , but this was 1974 !!. So i think this is one reasone that they are so rare. The steering of this bike is completly diffrent to all other RC bikes i know, it has a mechanic in the driver doll that turns left and right, because the weight change to one side the bike goes in the turn. I am not sure how good this will work. Robbe told in the the instruction, you can run the bike on every flat surface also on short gras. I think this will be funny but not real. My bike is new and never run. It is in a great condition with only the dust from more then 30 years. The paint sheme looks correct for this days and the stickers are the original once. I will make only a very smart cleaning to hold the old look of this great piece of RC history. I think this is one of the rarest or the rarest model of my collection. I knew only a few more of them around the world and only one in new condition. take some time to have a second look on this great model. The model beside is the kyosho race rider to show how great this bike is.


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Traduction automatique:
C'est une moto très rare de 1974, je parle avec des amis et ils m'ont dit qu'elle doit être construite par Kyosho. Le train principal est Kyosho je crois qu'ils ont raison. En Allemagne, cette moto a été vendu par Robbe, vous pouvez trouver sur le cataloge 1974 comme nouvelle entrée. La moto est très grands et lourds, la taille est 530mm, 350mm est élevé et le poids 4,2 kg. La moto est alimenté par le recommander Enya 19v. Cette moto est très coûteuse dans le passé, le prix était proche de 500,-DM (250, - €), mais cela a été 1974!. Donc, je pense que c'est un reasone qu'ils sont si rares. Le pilotage de cette moto est complètement différent de tous les autres vélos RC je sais, il a un mécanicien dans le pilote poupée tourne à gauche et à droite, parce que le changement de poids d'un côté le vélo va dans le virage. Je ne suis pas sûr que ce sera bon travail. Robbe racontée dans le l'instruction, vous pouvez lancer le vélo sur chaque surface plane également sur court gras. Je pense que ce sera drôle, mais pas réelle. Mon vélo est nouveau et ne jamais courir. C'est dans un grand état, avec seulement la poussière de plus de 30 ans. La peinture sheme semble correcte pour ce jours et les autocollants sont une fois l'original. Je ferai seulement une très intelligent de nettoyage de tenir la vieille apparence de ce grand morceau de l'histoire RC. Je pense que c'est une des plus rares ou les plus rares modèle de ma collection. Je savais seulement un peu plus d'entre eux à travers le monde et seulement une en nouvelle condition. prendre un certain temps d'avoir un second regard sur ce grand modèle. Le modèle est à côté de la course Kyosho coureur de montrer comment cette moto.


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Message par Producteam » 24 Août 2008, 22:45

Very beautifull 8O 8O

nice bike :wink: :wink:

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Message par Bullitwist » 24 Août 2008, 23:45

Hi ascona 1,

sure for "KYOSHO brand" ?

Generaly, the distributeur for Europe of KYOSHO was GRAUPNER (but may be not yet in 1974 ?).

But surely, the first R/C bike in the world.

The brand would not be just : "FUJI" ?

For the engine ENYA, sure that its only distribor as always been ROBBE.

Very, very nice model, Vintage from Vintage's house :D .
Jean-Michel CLAUDEL (licence n° 373)
Ingénieur Arts et Métiers promo AIX 1967
1er pratiquant de la voiture R/C en France (1970)
1er Vice-Président FFMARC responsable TT (1979)
Inventeur du BULLIT (1979), du DFR Rally-Cross (1980) et du TWIST (1983).

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Message par Ascona1 » 25 Août 2008, 07:54

Hi,

i am not sure about the brand. Maybe you are right that is was made by Fuji, and kyosho distribuded it in europe. What the confusion makes perfect is that on the main gear stand kyosho. A friend from me has also one of them with the same on his main gear. I cannot think that a company makes such a model and only the main gear takes from a foreign company. So it is possible that it was made in corparation.

Bullitwist,

it is not correct that graupner was the only distributeur for kyosho products in europe. Robbe has also sold many products from kyosho, like the three wheeler, the Eleck Peanuts, Peanuts 09, Dash-1,-3,-5,-7,-8. and many more. Maybe this changed a bit in the middle of the 80's, but there are also kyosho products in the robbe catalog like the Chevy Pickup.

greetings Frank


Traduction automatique:
Salut,

Je ne suis pas sûr de la marque. Peut-être vous avez raison qu'il est fait par Fuji, Kyosho et distribué en Europe. Ce que la confusion est tout à fait que le train principal se Kyosho. Un ami de moi a aussi un d'entre eux avec la même sur son train principal. Je ne peux pas penser qu'une société met un tel modèle et seul le train principal prend d'une société étrangère. Il est donc possible que celui-ci a été présentée dans corparation.

Bullitwist,

il n'est pas vrai que Graupner est le seul distributeur de produits Kyosho en europe. Robbe a également vendu de nombreux produits de Kyosho, comme les trois roues, le Eleck arachides, les cacahuètes, 09 Dash-1, -3, -5, -7, -8. et bien d'autres encore. Peut-être que les choses ont changé un peu au milieu des 80 's, mais il ya aussi Kyosho produits dans le catalogue robbe comme le ramassage de Chevrolet.

salutations Frank

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Message par Bullitwist » 25 Août 2008, 12:34

I said "generally".....

and it has been very ofen a strange business between GRAUPNER and ROBBE about japan prodcts..., chiefly for us in France.......

They were well knowned to put directly their name on products comming from Japan.....

Business, but not technical :lol: .
Jean-Michel CLAUDEL (licence n° 373)
Ingénieur Arts et Métiers promo AIX 1967
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