Hand-made fuel Tank for RC300
Hand-made fuel Tank for RC300
Hello
Here is the hand-made fuel tank which I arranged currently for RC300.
The spec is a real classic style and just pulled & raised.
Pls enjoy it !
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
Bonjour
Voici le réservoir de carburant fabriqué à la main que je disposés actuellement RC300.
La spécification est un véritable style classique et juste tiré & soulevées.
Pls en profiter!
ASSOCISTA :fête:
</span></span></div
Here is the hand-made fuel tank which I arranged currently for RC300.
The spec is a real classic style and just pulled & raised.
Pls enjoy it !
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
Bonjour
Voici le réservoir de carburant fabriqué à la main que je disposés actuellement RC300.
La spécification est un véritable style classique et juste tiré & soulevées.
Pls en profiter!
ASSOCISTA :fête:
</span></span></div
eric-z/MK4, Thanks a lot for your compliment.
This tank is based on Hi-Johnson shell. I added some custom pieces which I made like attached.
Hope it will be more understanding for the construction
Cheers!
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
eric-z/MK4, Merci beaucoup pour votre compliment.
Ce réservoir est basée sur la carapace de Salut-Johnson. J'ai ajouté quelques pièces sur mesure que j'ai fait comme ci-joint.
J'espère que ça sera plus de compréhension pour la construction
Cheers!
ASSOCISTA
:Fete:
</span></span></div
This tank is based on Hi-Johnson shell. I added some custom pieces which I made like attached.
Hope it will be more understanding for the construction
Cheers!
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
eric-z/MK4, Merci beaucoup pour votre compliment.
Ce réservoir est basée sur la carapace de Salut-Johnson. J'ai ajouté quelques pièces sur mesure que j'ai fait comme ci-joint.
J'espère que ça sera plus de compréhension pour la construction
Cheers!
ASSOCISTA
:Fete:
</span></span></div
Bonjour simonsg,HaHaHa~,Thanks a lot for your compliment!simonsg a écrit :Very very nice job it's becoming jewellery standards
Pls enjoy it
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
[Quote = "simonsg "]Très très beau travail c 'est de devenir des normes de bijoux [/quote]
simonsg Bonjour, hahaha ~, Merci beaucoup pour votre compliment!
Pls en profiter
ASSOCISTA :fête:
</span></span></div
les must de Cartier Tank (not watch) ---- What a hi-class for the vintage racer !!!eric-Z a écrit :I am waiting for the version from Cartier, with diamonds inserted in the cap made of gold ...
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
[Quote = "eric-Z "]Je suis en attente de la version de Cartier, de diamants insérée dans le bouchon en or ... :Lol: [/quote]
Les Must de Cartier Tank (pas regarder) ---- Qu'est-ce qu'un salut-classe pour le coureur vintage!
:Lol:
ASSOCISTA
</span></span></div
assocista a écrit :les must de Cartier Tank (not watch) ---- What a hi-class for the vintage racer !!!eric-Z a écrit :I am waiting for the version from Cartier, with diamonds inserted in the cap made of gold ...
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
[Quote = "eric-Z "]Je suis en attente de la version de Cartier, de diamants insérée dans le bouchon en or ... :Lol:
Les Must de Cartier Tank (pas regarder) ---- Qu'est-ce qu'un salut-classe pour le coureur vintage!
:Lol:
ASSOCISTA
</span></span></div[/quote]
yes you better register a Patend before they steal your Idea I see your work as a perfect luxury goods design for Parfume bottle or Cognac ...additionnaly hand made The Must
Dernière édition par simonsg le 03 Déc 2010, 19:23, édité 1 fois.
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
oh oh !!! perfect job
http://www.rcmag.eu/Articles_Vintage/ne ... x.html[url].
just for the fun[/url]
http://www.rcmag.eu/Articles_Vintage/ne ... x.html[url].
just for the fun[/url]
yes you better register a Patend before they steal your Idea I see your work as a perfect luxury goods design for Parfume bottle or Cognac ...additionnaly hand made The Must [/quote]simonsg a écrit :assocista a écrit :les must de Cartier Tank (not watch) ---- What a hi-class for the vintage racer !!!eric-Z a écrit :I am waiting for the version from Cartier, with diamonds inserted in the cap made of gold ...
ASSOCISTA
--------------------------------------
Traduction automatique:
[Quote = "eric-Z "]Je suis en attente de la version de Cartier, de diamants insérée dans le bouchon en or ... :Lol:
Les Must de Cartier Tank (pas regarder) ---- Qu'est-ce qu'un salut-classe pour le coureur vintage!
:Lol:
ASSOCISTA
</span></span></div
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
- vintagerccar
- Expert*
- Messages : 438
- Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
- Localisation : Noyelles les Vermelles 62980
- lehornetvosgien
- Champion du monde
- Messages : 3369
- Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
- lehornetvosgien
- Champion du monde
- Messages : 3369
- Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
- vintagerccar
- Expert*
- Messages : 438
- Inscription : 01 Jan 1970, 01:00
- Localisation : Noyelles les Vermelles 62980
Bonsoir,
Mitsuyu Yoshino(ASSOCISTA) avec qui j'échange des mails a actuellement des soucis pour se connecter au forum.
Il m'a envoyé une photo du matériel utilisé pour souder son réservoir
N'hésitez pas à visiter son site qui regorge de trésors :
http://web.mac.com/mits777/assocista/Home.html
@ bientôt
Emmanuel
Mitsuyu Yoshino(ASSOCISTA) avec qui j'échange des mails a actuellement des soucis pour se connecter au forum.
Il m'a envoyé une photo du matériel utilisé pour souder son réservoir
N'hésitez pas à visiter son site qui regorge de trésors :
http://web.mac.com/mits777/assocista/Home.html
@ bientôt
Emmanuel
Boulmé Emmanuel
http://vintagerccar62.free.fr/index.php
emmanuel.boulme@gmail.com
http://vintagerccar62.free.fr/index.php
emmanuel.boulme@gmail.com
Bonjour
Here is updated RC300 BD with the above tank
I arranged following parts to this RC300 BD.
*Motor:K&B McCOY
*Carb : OPS Slide
*F/Chasis : Vintage chasis from the end of 70's
*Radio Plate : I made the custom one
*Radio : Vintage Futaba
*Tank : as you know
*Muff : McCOY Can Muff side mounted.
*Servo Saver : B&B Hop Up parts. Ball Bearing inside
Please enjoy !
ASSOCISTA
Here is updated RC300 BD with the above tank
I arranged following parts to this RC300 BD.
*Motor:K&B McCOY
*Carb : OPS Slide
*F/Chasis : Vintage chasis from the end of 70's
*Radio Plate : I made the custom one
*Radio : Vintage Futaba
*Tank : as you know
*Muff : McCOY Can Muff side mounted.
*Servo Saver : B&B Hop Up parts. Ball Bearing inside
Please enjoy !
ASSOCISTA
Hi OCA1,Hello again on hereOCA1 a écrit :Hello assocista
Nice RC300 with locating the McCoy bin muffler on the side of the radio tray. It's like one of Gene Husting's earlier RC300s Well done...and the icing on the cake is the center piece... Le Must de Cartier fuel tank!
OCA1
Many thanks for your comment.
Everyone want to eat " the icing on the cake "
Attached is also Mr.Gene Husting's spec of RC200. This Can Muff was mounted to the left side. The scene came from Monaco RC World Cup 1978.
ASSOCISTA
Attached is also Mr.Gene Husting's spec of RC200. This Can Muff was mounted to the left side. The scene came from Monaco RC World Cup 1978.
cette voiture je l ai vue a monaco ,les américains tournaient chez eux sans échappement ,et pour ne pas déséquilibrer la voiture,ceux _ci montaient l échappement sur la platine ,je me souvient que sur ce circuit il se plaignaient de problémes de carburation .1978 c est déja loin le pot est un pb
cette voiture je l ai vue a monaco ,les américains tournaient chez eux sans échappement ,et pour ne pas déséquilibrer la voiture,ceux _ci montaient l échappement sur la platine ,je me souvient que sur ce circuit il se plaignaient de problémes de carburation .1978 c est déja loin le pot est un pb
Hello Garrosgarros a écrit :Attached is also Mr.Gene Husting's spec of RC200. This Can Muff was mounted to the left side. The scene came from Monaco RC World Cup 1978.
cette voiture je l ai vue a monaco ,les américains tournaient chez eux sans échappement ,et pour ne pas déséquilibrer la voiture,ceux _ci montaient l échappement sur la platine ,je me souvient que sur ce circuit il se plaignaient de problémes de carburation .1978 c est déja loin le pot est un pb
Have you been at there(Monaco RC WC) ?? That's great
ASSOCISTA
Hi OCA1OCA1 a écrit :It was popular before the tune pipes became commonly used. One of the main reasons for mounting it like this is to actually protects the bin muffler from damage in case of a rear collision.
OCA1
Yes, It must be for the protection as well
This mounting way is not so stylish,But I am interested in something different feeling like this. Maybe you,too
( ( ( Let's BIN ) ) )
ASSOCISTA
Fantastic car I luve these cans mounted on the radio plate...must do one like that some days...remenbering seeing this at Carnoux as well, its great to see the exhaust gas fumes coming up from the car under acceleration
Good Job Mitsu
Good Job Mitsu
Simon SG
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
F@ck Fuel Economy
Le Droit de Rouler Vite.
In heaven all interesting peoples are missing.
http://armca.xooit.com/index.php
Qui est en ligne ?
Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 5 invités