Straight Pan Chassis ! CK780 SJ

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Straight Pan Chassis ! CK780 SJ

Message par assocista » 27 Fév 2010, 11:30

Here is the spec of CK780 SJ in mid/70's.
FRP Chassis is used a straight one and looks more classique ! :D
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ASSOCISTA :fete:


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simonsg
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Message par simonsg » 27 Fév 2010, 12:58

Very very nice this will be my next project for sure :wink: , thank you for the shots :ok: :ok:
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Message par assocista » 27 Fév 2010, 13:04

Hi :) simonsg

Thanks for your comment :D
I am looking forward to seeing your new project :wink:

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Message par Bullitwist » 27 Fév 2010, 15:50

Very beautiful "R/C Racing Car American Style" :D :D , the best one :ok: .
Jean-Michel CLAUDEL (licence n° 373)
Ingénieur Arts et Métiers promo AIX 1967
1er pratiquant de la voiture R/C en France (1970)
1er Vice-Président FFMARC responsable TT (1979)
Inventeur du BULLIT (1979), du DFR Rally-Cross (1980) et du TWIST (1983).

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Message par denislamalice » 27 Fév 2010, 17:41

Dream of many us, is to have one of it !!! :ok: :ok:
But me I prefer Condor !! :lol: :lol: :lol:
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Message par denislamalice » 27 Fév 2010, 17:45

assocista a écrit :Hi :) simonsg

Thanks for your comment :D
I am looking forward to seeing your new project :wink:

ASSOCISTA 8)
Simonsg is our Assocista !! Go Simon !! Go ! :ok: :arrow: :evil:
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Message par assocista » 28 Fév 2010, 00:05

Bulltwist & denislamalice Mant thanks for your comment :D

Attached are photos from the magazine 1979(Mid west series U.S.A)
Above is CK780 SJ and below is the proto type of 1:8 scale EP car.
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ASSOCISTA :wink:

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Message par MK4 » 28 Fév 2010, 08:29

here are specific parts from CK790E kit :
I do not built electric car this because I use the parts of this kit to assemble a CK800

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Many thanks for your photo Assocista !! :D

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Message par assocista » 28 Fév 2010, 08:58

Hi :D MK4
CK800 is much nicer than EP :wink:
Pls post after completed CK800 :fete:

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Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 10:14

C'est fou ce que tu peux avoir MK4 !!! Et en tous cas très étonnant !! :ok: :bravo: :bravo:
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Message par MK4 » 28 Fév 2010, 10:41

je triche tout n'est pas a moi , il y a un autre collectionneur dans l' ombre :D 8) :hs:

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Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 10:53

Oui mais qd tu dis que tu ne veut monter ce kit pour préserver une mécanique de thermique, ce n'est pas un autre qui s'exprime !! :lol: :lol:
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Message par MK4 » 28 Fév 2010, 11:00

juste un coup de pot ! j'ai acheté une electrique pour pouvoir monter une thermique.mais elle n'est pas fini :D je l' amenerai à beaumont .

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Message par denislamalice » 28 Fév 2010, 11:05

Je pense que l'électrique est encore plus rare !!! Il s'agissait d'un prototype !!
A l'heure ou tout lemonde en piste se met au brushless c'est amusant !!! :ok:
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Message par simonsg » 28 Fév 2010, 12:40

Heu il est de quelle épaisseur le Chassis alu sur cette electrique :?: :?:
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Message par MK4 » 28 Fév 2010, 13:18

It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:

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Message par assocista » 28 Fév 2010, 13:43

MK4 a écrit :It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:
simonsg It's quite lucky :bravo:

MK4 Following is Early production of CK800 SJ. Aturo drove it at ROAR '80.
Looks nice :fete:
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Message par simonsg » 28 Fév 2010, 14:30

assocista a écrit :
MK4 a écrit :It exactly the same chassis you could see on the Assocista's car , Mr Simon
->so I have one at home !! :ok: that's good for your project :lol:
simonsg It's quite lucky :bravo:

MK4 Following is Early production of CK800 SJ. Aturo drove it at ROAR '80.
Looks nice :fete:
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ASSOCISTA 8)
Great Mitsu Tkx :wink: ,
a very interesting thing is that Arturo or Delta systemarically mount the Jhonson reservoir with the flat part facing up...on the contrary most of the Asso mount the v shaped part facing up, which by the way makes quick filling cap a lot more tricky to assemble / solder :ok:
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Message par MK4 » 28 Fév 2010, 15:11

you right , I was surprise too , it's an upside down assembling compared to Associated assembling
I don't know why , according to me Delta type of assembling is more logical , fuel aspiration would be more easy ...

I'm currently assembling a johnson tank in Delta style , but I not yet find how to do inner tubbing ,a real mindstrom...

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Message par simonsg » 28 Fév 2010, 17:39

MK4 a écrit :you right , I was surprise too , it's an upside down assembling compared to Associated assembling
I don't know why , according to me Delta type of assembling is more logical , fuel aspiration would be more easy ...

I'm currently assembling a johnson tank in Delta style , but I not yet find how to do inner tubbing ,a real mindstrom...
The only reason to have it the asso's way is to lower the center of gravity of the chassi...
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Message par assocista » 28 Fév 2010, 22:28

Actually DELTA spec is up side down compared with associated spec.
Associated spec is more easy to put a small fuel reservoir like photo.
DELTA spec is necessary to put such function inside of fuel tank.
It must be like a partition insteed of the small reservoir. :)
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Message par assocista » 28 Fév 2010, 22:41

Here is Ref, for DELTA spec which I made. :D
There are 3 pipes from inside of the tank.
One(outside) is for fuel pressure and the other 2 are as twin injector for DELTA Carb.
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assocista :wink:

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Message par simonsg » 01 Mars 2010, 09:03

assocista a écrit :Here is Ref, for DELTA spec which I made. :D
There are 3 pipes from inside of the tank.
One(outside) is for fuel pressure and the other 2 are as twin injector for DELTA Carb.
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assocista :wink:
Beautifull :!: :ok:
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