Hello !
En fait, il y a une page Wikipedia entretenue par un membre de RCMagVintage (LEXTER 76) qui est très très bien faite et consacrée à la série des Burns.
Pour ceux qui sont fâchés avec l'anglais, ça reste gérable... Don't worry les amis !!!
Je cite l'extrait plus bas, dans lequel on retrouve les points identifiés par Olivier (qui est passé à côté de la chose la plus visible des nouveautés : la carrosserie
).
En sus des évols listées ci-dessous, la version que j'ai montée dans ce post est devenue la version SCC - Super Champion Car, qui est équipée du frein avant et d'amortisseurs longs à l'avant (impliquant un support spécifique devenu extrêmement rare sur le marché...).
Extrait :
Turbo Burns item no. 3097 (1989–1991)
The standard Turbo Burns was a competition-level buggy which provided not only the full specification of the original Burns 4WD but also the following changes and improvements.
Longer wheelbase. Although the chassis plate in Burns and Turbo Burns are of the same length, the longer wheelbase in the Turbo Burns was achieved by moving the rear gear box further to the back.
- Counter-sunk screws in the chassis
- Adjustable center differential
- Longer wishbones at front
- Rear hub carriers with more setup options
- Larger capacity shock absorbers front and rear
- Newly designed, stronger shock stays/towers with more setup possibilities
- Rear anti-roll bar (stabilizer/sway bar). The possibility of adding a front stabilizer bar for the turbo burns came later with part number BSW79 after the classic inferno release.
- Fuel tank with spring loaded cap for faster refueling
- Newly designed tuned muffler and manifold
- New lexan body including wing and of course wing mount which were optional parts for the burns.
- New five-spoke wheels