Page 1 sur 2
Associated RC300 still under the restoration !
Publié : 02 Mars 2010, 06:20
par assocista
I am trying to restore this RC300 rigid spec from before and not completed yet right now
It must be spend time more maybe. But such restoration is a real pleasure
The important thing is to enjoy the vintage life first
ASSOCISTA

Publié : 02 Mars 2010, 06:31
par MK4
amazing RC300 !!
does a special shape radio plate existing for such exhaust mount ?
run by an OPS ?
Publié : 02 Mars 2010, 06:36
par assocista
MK4 a écrit :amazing RC300 !!
does a special shape radio plate existing for such exhaust mount ?
run by an OPS ?
Bonjour MK4
Exactly yes

It must be mounted a custom shape radio plate.
I have a plan to make assocista special by CFRP
This motor is K&B late spec with 13mm crank shaft

Publié : 02 Mars 2010, 06:43
par assocista
I added the new page of "French Connexion" on my web site
Please enjoy
http://web.mac.com/mits777/assocista/F-Connexion.html
ASSOCISTA
Publié : 02 Mars 2010, 07:37
par denislamalice
Hello Assocista, c'est amusant, j'ai le même projet !!! Mais pas la même voiture, ni votre savoir-faire, ou expérience !
Hello Assocista, it is amusing, I have the same plan!!! But not the same car, nor your know-how, or experience !

Publié : 02 Mars 2010, 07:40
par denislamalice
And this carburator !!

Publié : 02 Mars 2010, 07:47
par assocista
denislamalice a écrit :Hello Assocista, c'est amusant, j'ai le même projet !!! Mais pas la même voiture, ni votre savoir-faire, ou expérience !
Hello Assocista, it is amusing, I have the same plan!!! But not the same car, nor your know-how, or experience !

Yeah~

Denis
It's the same exhaust system.
There was noting a proper articles of radio plate for this kind of at that time.
We have to modify the proper one or make a custom plate by ourselves
It must be so fun

Publié : 02 Mars 2010, 07:56
par assocista
denislamalice a écrit :And this carburator !!

Preston Carb is much rare in the market.
Your RC300 will look so nice !!

Publié : 02 Mars 2010, 08:57
par assocista
Denis Just ref,for your rc300
Attached is the other RC300 which I have.
Radio plate(above photo) is made by FRP. I arrange it by my self.
and the reinforcement of Can Muff is necessary for more durability as attached(below photo)
Just try it !!
ASSOCISTA
Publié : 02 Mars 2010, 09:08
par garros
tres jolie voiture ,en france il n y a a ma connaissance dans les années de gloires des asso aucune voiture préparée de la sorte ,il suffirai que denis demande des photos a jean pierre Lemaitre .a l époque c etait sortie de boite ,diiff options ,et basta .
Re: ASSOCIATED RC300 still under the restoration !
Publié : 02 Mars 2010, 09:13
par simonsg
Publié : 02 Mars 2010, 09:26
par assocista
garros a écrit :tres jolie voiture ,en france il n y a a ma connaissance dans les années de gloires des asso aucune voiture préparée de la sorte ,il suffirai que denis demande des photos a jean pierre Lemaitre .a l époque c etait sortie de boite ,diiff options ,et basta .
Hello Garros

It's really pretty spec.
This spec was popular at the shift period from RC200 to RC300 in U.S.A.
This spec is one of my favorite in the vintage associated
Please enjoy it
ASSOCISTA

rc 300 modernisée
Publié : 02 Mars 2010, 10:07
par garros
j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,

Re: rc 300 modernisée
Publié : 02 Mars 2010, 10:25
par alf77
[quote="garros"]j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,
hello

y pete un plomb raymond
a+
alain
Publié : 02 Mars 2010, 10:33
par assocista
Oooooh, It's nouveau classique
electric starting & RZ --- will be heads-up and fly on the back straight
Milled bearing block is interesting

Re: ASSOCIATED RC300 still under the restoration !
Publié : 02 Mars 2010, 10:35
par assocista
Thanks,Simon
I would like to see your RC300 3p in coming,That's nice car,too

Re: rc 300 modernisée
Publié : 02 Mars 2010, 11:32
par garros
alf77 a écrit :garros a écrit :j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,
hello

y pete un plomb raymond
a+
alain
moteur d origine ricaine ,cela devrait gazer ,bien sur aucun perçage ,donc retour a l origine sans probléme .

Publié : 02 Mars 2010, 11:33
par simonsg
Re: rc 300 modernisée
Publié : 02 Mars 2010, 13:31
par lehornetvosgien
alf77 a écrit :garros a écrit :j ai trouvé un moteur a démarrage électrique ,je vais le monter sur une 300 une vraie voiture de fainéant ,avec l age tout dans la simplicité ,
hello

y pete un plomb raymond
a+
alain
pareil...raymond...l'age te fait perdre la raison

Publié : 02 Mars 2010, 14:28
par mani
Moteur Traxxas 2,5 ou 3 cc, utilisé pour les monsters truck
Publié : 02 Mars 2010, 20:59
par denislamalice
Assocista, quel est le modèle de différentiel le plus ancien ? Avec billes ou avec pignons ? Quelle année ??
Please Assocista, what the most old differential? With spheres, or with gables? What year?? Thanks !!
I've this one !!
Elle est sale mais n'a jamais roulé malgré une platine très abimée !
It is dirty but has never rolled ! And the radio plate is bad !

Publié : 02 Mars 2010, 21:29
par garros
denis a pignon bien sur ,thorp ,amps

Publié : 02 Mars 2010, 22:00
par denislamalice
Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
Publié : 02 Mars 2010, 22:42
par simonsg
Great Stuff thank you

will you join the gang this year

Publié : 03 Mars 2010, 00:15
par assocista
simonsg a écrit :
Great Stuff thank you

will you join the gang this year

Hi simonsg
I would like to join the gung in near future.Thank you
ASSOCISTA

Publié : 03 Mars 2010, 00:31
par assocista
denislamalice a écrit :Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
denis
Following is some stuff of each diff.
For RC200 --- AMPS

For RC500 --- Ball Diff
For RC-1/2 --- Non diff
For RC100 --- ditto
For RC250/300 --- 2 kind of diff
*Gear diff is the same type as yours.Team associated has developed by themselves
Because AMPS one was too much cost.
*The other is ball diff. This diff was super functional
For Thorp diff: I guess that this one is oldest one in 1:8 scale gas
If these will be good ref, I am fine
ASSOCISTA

[/img]
Publié : 03 Mars 2010, 00:32
par assocista
Thorp diff
ASSOCISTA
Publié : 12 Août 2010, 05:39
par assocista
Hello

This is the final spec of this project.
I replace some parts for more modern looking. The rare side can muff will be used for the next project.
Detailes
*Front Chassis : Light weight & good balance shape. Hand made by assocista
*Rear Chassis : Custom anodizing Surface by the 3rd party in U.S.A
*Radio Plate : Take over from the collector B4
*Center Stabilizer : Machined Aluminum piece (Made in U.S.A)
*Ball Diff Unit
*Motor : K&B Hop Up Motor
* Pipe : IDP Custom
Enjoy this RTR !
ASSOCISTA

Publié : 12 Août 2010, 10:46
par MF69
denislamalice a écrit :Je parle des différentiels Asso sur des Asso !!
A pignons le plus ancien ??
Ya t-il des dates par Type ?
RC-1 ?
RC-2 ?
RC-100 ?
RC-150 ?
RC -200 ?
RC-250 ?
RC-300 ?
RC-500 ?
Bon, je m'y colle

Denis prends des notes
RC1 -> 1970
RC100 -> 1975
RC200 -> 1978
RC300 -> 1979
RC500 -> 1983
La RC1 est l'oeuvre de Mike Morrisey, tandis que la RC100 est dessinée par Gene Husting
Associated demenage à Santa Ana en 71 pour fabriquer la RC100 et bizarement on ne la verra en course qu'a partir de 75
Pour les diff, en France les premiers modeles aperçu sur des Asso furent les AMPS ( JP Lemaitre dans sa periode RCCL

)
@+ Michel
Publié : 12 Août 2010, 14:27
par assocista
Hello MF69
Yeah~,Mike Morrissey was 1st designer of ASSOCIATED
ASSOCISTA
